Nieuwsbrief:

Motoclassics

Welkom bij Motoclassics, het motorfietsbedrijf dat gespecialiseerd is in klassieke motoren.. Om direct naar het overzicht van onze voorraad te gaan, klik dan hier. Op zoek naar iets bijzonders? Kijk dan eens bij onze classics!
Alle motoren van Motoclassics
17 motoren gevonden
BMW R 80 RS
BMW R 80 RS
€ 7.450,- p/mnd klik hier
1980, 12812 Km
TRIUMPH SPEED TRIPLE
TRIUMPH SPEED TRIPLE
€ 5.500,- p/mnd klik hier
1997, 26802 Km
DUCATI 600 SL PANTAH
DUCATI 600 SL PANTAH
€ 8.500,- p/mnd klik hier
1981, 57326 Km
MOTO GUZZI 850 LE MANS 3
MOTO GUZZI 850 LE MANS 3
€ 7.000,- p/mnd klik hier
1985, 82510 Km
BSA GOLDEN FLASH
BSA GOLDEN FLASH
€ 9.950,- p/mnd klik hier
1953, 145 Km
KAWASAKI ZEPHYR 1100
KAWASAKI ZEPHYR 1100
€ 5.500,- p/mnd klik hier
1993, 20617 Mls
CONDOR A 350
CONDOR A 350
€ 4.990,- p/mnd klik hier
1976, 25898 Km
MZ SKORPION SPORT
MZ SKORPION SPORT
€ 5.000,- p/mnd klik hier
1998, 4147 Km
ROYAL ENFIELD CONTINENTAL GT
ROYAL ENFIELD CONTINENTAL GT
€ 5.990,- p/mnd klik hier
2015, 9276 Km
BMW R 100 RS
BMW R 100 RS
€ 7.950,- p/mnd klik hier
1979, 36963 Km
NORTON DOMINATOR
NORTON DOMINATOR
€ 8.500,- p/mnd klik hier
1958, 65808 Km
APRILIA MOTO  6.5
APRILIA MOTO 6.5
€ 4.500,- p/mnd klik hier
1995, 9717 Km
BUELL M 2 CYCLONE
BUELL M 2 CYCLONE
€ 6.500,- p/mnd klik hier
2001, 14387 Km
JAWA 640
JAWA 640
€ 4.990,- p/mnd klik hier
1993, 220 Km
DUCATI 900 SSC
DUCATI 900 SSC
€ 5.500,- p/mnd klik hier
1993, 57932 Km
BMW R 1200 C
BMW R 1200 C
€ 5.490,- p/mnd klik hier
1998, 44624 Km
YAMAHA SRX 250
YAMAHA SRX 250
€ 2.950,- p/mnd klik hier
1987, 23135 Km
Een stukje historie: TRIUMPH in 1883 - Siegfried Bettmann komt op zijn 20e in 1883 vanuit Nuremberg, Duitsland over naar Coventry in Engeland. Nadat hij een korte tijd werkzaam is geweest bij Kelly en Co. als beschrijvingsdekundige buitenlandse talen. Na zes maanden neemt hij een baan aan bij de White Sewing Machine Co. als vertalend correspondent. Een aantal maanden werkt hij ook als verkoper in Noord Europa. In 1884 start hij S. Bettmann & Co. Import Export Agency in Londen. Hij verkoopt fietsen die gemaakt worden door Wm. Andrews maar met zijn eigen naam erop. Ze importeren ook Duite naaimachines en hebben een handelsonderneming voor andere Duitse fabrikanten. De naam Triumph vervangt die van Bettmann. Bettmann vindt het een makkelijke naam die in veel landen wordt begrepen. Hij noemt het bedrijf nu "The Triumph Cycle Company'. Deze verandert weer in 1887 in New Triumph Ltd. en daarna naar Triumph Cycle Co. Ltd. Shares. Dit werd mede door Dunlop Tyre Company ondersteunt met een bedrag van 45000 pond, een astronomisch bedrag voor die tijd. De Duitse mecanicien Mauritz Johann Schulte, ook afkomstig uit Nuremberg, wordt de juniorpartner van Bettmann. Hij is de man die Bettmann ervan weet te overtuigen dat het beter is om eigen producten te maken dan die van anderen te verkopen. Een kleine fabriek in Much Park Street in Coventry heeft capaciteit om voor Triumph de fietsen te produceren. Coventry is Engelands belangrijkste fietsen-handelsstad. De opstartkosten van 650 pond komen grotendeels van Bettmann's ouders (500 pond) en Schulte's kennissen. Later wordt Dunlop een belangrijke investeerder in het bedrijf. In 1889 verhuisd het bedrijf naar Mch Park Street, Coventry. Hildebrand & Wolfmuller, een motorfabrikant, heeft Schultes belangstelling. Hij wil deze in licentie gaan vervaardigen en importeert er één om te testen en rijdt ermee om het Coventry stadion. In 1898 gaat ook Bettmann in de onderhandeling. Ditmaal met Beeston Humber Motorcycles and Tricycles. Men komt echter niet tot een overeenstemming.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van RIEJU
© 2000 - 2025 Motoroccasion