Het onderhoudsconcept van BMW.
BMW maakte al in 1982 een einde aan de starre onderhoudsintervallen en introduceerde het op de daadwerkelijke en individuele behoefte afgestemde onderhoud.
Tegenwoordig wordt de toestand van slijtagedelen en bedrijfsvloeistoffen naar gelang het model via sensoren en algoritmen en/of met behulp van parameters als afgelegd aantal kilometers of de persoonlijke rijstijl bepaald. Bij het starten van de motorfiets wordt u over de actuele onderhoudstoestand en het eerstvolgende onderhoud geïnformeerd - bijtijds.
Het voordeel daarvan is dat er alleen onderhoud wordt uitgevoerd als dat nodig is. Met de in Duitsland al operationele BMW TeleService kan de service behoefte zelfs al van te voren automatisch aan ons worden gemeld.
Diagnose van uw BMW.
De in de motorfiets geïntegreerde On Board Diagnose herkent eventuele storingen in elektrische en elektronische systemen in een vroeg stadium en slaat deze op in haar geheugen. Na diagnose levert dit computerondersteunde systeem snelle en exacte analyses van storingen. Bovendien staan wij in directe verbinding met de gespecialiseerde vakafdelingen van BMW. Daarmee is altijd een service kwaliteit van niveau gewaarborgd. Innovatief, snel en betrouwbaar.
Een stukje historie: AERMACCHI in 1955 - Behoorlijk tegenvallend was de daaropvolgende creatie, de 250 cc twin (twee 125s gekoppeld) die gefabriceerd werd in 1953 en 54. In 1955 ontwierp Tonti een recordbreker. Er werd in die dagen al gebruik gemaakt van windtunnels en andere faciliteiten en technieken die men vanuit hun vliegtuigkennis ook in deze industrie toepasten. De vliegtuigproductie had men in die dagen meer naar de civiele sector laten glijden. De recordbreker werd aangedreven met dubbele-OHC motoren met een 48 cc en 75 cc capaciteit. Dit was een voorbeeld van de eerste -vliegende sigaren- die erg laag waren en bijna 3 meter lang. Het motorblok werd achter de bestuurder geplaatst. De achterwaarts geplaatste cilinders werden onder een hoek van 20 graden geplaatst. De overmaat nokken werden met een ketting aangedreven. Boring en slag waren 44,5 bij 43 mm voor de grotere en 40 mm bij 39 mm voor de kleinere cilinder. En met een compressieverhouding van 10:1 was het vermogen een dikke 9 pk bij 11.000 toeren voor de 75 cc en 7 pk bij 12.000 toeren voor de 48 cc - behoorlijk goede cijfers wanneer je je bedenkt dat dit zich afspeelde in 1955 waarbij de brandstof in die tijd ook nog niet van de kwaliteit was die we nu kennen. Het motorblok, die was uitgerust met een oliebad smering, lag in lijn met een vier-versnellingen schakelbak. De eindaandrijving geschiedde met een ketting. Het gewicht was 97 kilogram, de velgdiameter 18 inch.