Nieuwsbrief:

Knoppert Motoren

Knoppert Motoren is in 1990 begonnen in Putten. Vanaf het begin heb ik ervoor gekozen om met zo min mogelijk personeel te werken. U heeft dus voornamelijk alleen te maken met mij: Teunis Knoppert, begin vijftig, getrouwd en 2 kinderen. Natuurlijk kan ik nu verder gaan met het gebruikelijke verkoop praatje. U kent het wel: Hoge inruil, lage prijzen, kopjes koffie en uitstekende service, geweldig! Maar dit zijn de feiten en trek zelf maar een conclusie: – geen luxe showroom – geen personeel – geen dure ” koffiecorner” (wel koffie) – geen gezeur van: “ja die afspraak was met Piet, maar die is er even niet” – geen dure kantoren met “tig” computers. En dit lijstje is verwerkt in onze prijzen. Kom maar kijken!
Alle motoren van Knoppert Motoren
29 motoren gevonden
HONDA VFR 400 R
HONDA VFR 400 R
€ 12.500,- p/mnd klik hier
1991, 24488 Km
YAMAHA XS 650
YAMAHA XS 650
€ 3.500,- p/mnd klik hier
1978, 35412 Km
YAMAHA XV 920
YAMAHA XV 920
€ 5.950,- p/mnd klik hier
1986, 0 Km
YAMAHA XS 650
YAMAHA XS 650
€ 4.500,- p/mnd klik hier
1976, 1 Km
HONDA VT 750 C2 SHADOW ACE
HONDA VT 750 C2 SHADOW ACE
€ 5.750,- p/mnd klik hier
2007, 23000 Km
BMW F 800 GS
BMW F 800 GS
€ 8.500,- p/mnd klik hier
2011, 56208 Km
KAWASAKI Z 1000 SX
KAWASAKI Z 1000 SX
€ 10.950,- p/mnd klik hier
2019, 25904 Km
SUZUKI GSX-S 1000 ABS
SUZUKI GSX-S 1000 ABS
€ 7.500,- p/mnd klik hier
2015, 39642 Km
HONDA CB 450 S
HONDA CB 450 S
€ 7.500,- p/mnd klik hier
1972, 9850 Km
HONDA CB 1100 R
HONDA CB 1100 R
t.e.a.b. p/mnd klik hier
1981, 30906 Km
AERMACCHI HARLEY-DAVIDSON SPRINT 350
AERMACCHI HARLEY-DAVIDSON SPRINT 350
€ 5.450,- p/mnd klik hier
1973, 1 Km
BSA BANTAM
BSA BANTAM
€ 1.499,- p/mnd klik hier
Onbekend,
YAMAHA YZ 80 LW
YAMAHA YZ 80 LW
€ 2.500,- p/mnd klik hier
Onbekend,
DUCATI 749 MONO
DUCATI 749 MONO
€ 6.950,- p/mnd klik hier
2005, 33119 Km
HONDA VF 500 C
HONDA VF 500 C
€ 1.450,- p/mnd klik hier
1984, 26642 Mls
TRIUMPH ROCKET III R
TRIUMPH ROCKET III R
€ 25.000,- p/mnd klik hier
2023, 3000 Km
KAWASAKI Z900RS
KAWASAKI Z900RS
€ 12.450,- p/mnd klik hier
2023, 984 Km
HONDA CBR 600 RR
HONDA CBR 600 RR
€ 7.500,- p/mnd klik hier
2010, 17156 Km
KAWASAKI VN 1500 A
KAWASAKI VN 1500 A
€ 2.999,- p/mnd klik hier
1990, 51356 Km
YAMAHA RD 125
YAMAHA RD 125
€ 2.250,- p/mnd klik hier
Onbekend, 30011 Km
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
© 2000 - 2024 Motoroccasion