Nieuwsbrief:

Kromkamp Motoren

Welkom bij Kromkamp Motoren. Kromkamp Motoren in Oosterwolde (Friesland) Het adres voor de aanschaf van een gebruikte motor! Kromkampmotoren heeft de mooiste occasions. Een goede kwaliteit voor een scherpe prijs. Alleen topoccasions!
Alle motoren van Kromkamp Motoren
26 motoren gevonden
SUZUKI GSX-8S
SUZUKI GSX-8S
€ 8.495,- p/mnd klik hier
2023, 9798 Km
KAWASAKI VERSYS 650 ABS
KAWASAKI VERSYS 650 ABS
€ 8.195,- p/mnd klik hier
2021, 4800 Km
BENELLI LEONCINO 125
BENELLI LEONCINO 125
€ 3.895,- p/mnd klik hier
2024, 700 Km
HONDA NC 750 X ABS
HONDA NC 750 X ABS
€ 7.695,- p/mnd klik hier
2020, 12600 Km
YAMAHA MT 125 ABS
YAMAHA MT 125 ABS
€ 5.495,- p/mnd klik hier
2023, 2100 Km
CFMOTO 700 CL-X SPORT
CFMOTO 700 CL-X SPORT
€ 5.895,- p/mnd klik hier
2023, 10900 Km
FANTIC CABALLERO 500 SCRAMBLER
FANTIC CABALLERO 500 SCRAMBLER
€ 6.450,- p/mnd klik hier
2019, 4200 Km
SUZUKI V-STROM 650 ABS
SUZUKI V-STROM 650 ABS
€ 7.895,- p/mnd klik hier
2019, 3325 Km
SUZUKI SV 650 XA
SUZUKI SV 650 XA
€ 6.895,- p/mnd klik hier
2021, 3450 Km
HONDA CB 500 F ABS
HONDA CB 500 F ABS
€ 6.295,- p/mnd klik hier
2021, 11494 Km
YAMAHA XSR 900 ABS
YAMAHA XSR 900 ABS
€ 9.595,- p/mnd klik hier
2023, 6380 Km
KAWASAKI ER 6 N ABS
KAWASAKI ER 6 N ABS
€ 4.895,- p/mnd klik hier
2012, 17200 Km
HONDA NX 500
HONDA NX 500
€ 7.595,- p/mnd klik hier
2024, 3100 Km
YAMAHA XSR 700 ABS
YAMAHA XSR 700 ABS
€ 7.495,- p/mnd klik hier
2019, 1900 Km
KAWASAKI VERSYS 650 ABS
KAWASAKI VERSYS 650 ABS
€ 6.395,- p/mnd klik hier
2016, 24860 Km
HONDA NC 750 X DCT C-ABS
HONDA NC 750 X DCT C-ABS
€ 8.295,- p/mnd klik hier
2021, 23500 Km
VOGE 300 RALLY
VOGE 300 RALLY
€ 4.895,- p/mnd klik hier
2023, 860 Km
KAWASAKI VULCAN S PERFORMANCE
KAWASAKI VULCAN S PERFORMANCE
€ 6.895,- p/mnd klik hier
2018, 11750 Km
SUZUKI GSX-S 950
SUZUKI GSX-S 950
€ 9.495,- p/mnd klik hier
2022, 2350 Km
YAMAHA TENERE 700
YAMAHA TENERE 700
€ 10.550,- p/mnd klik hier
2021, 11000 Km
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wiel­basis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitsteken­de wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelf­de jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton suc­cessen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overle­vering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe wor­den verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. Ener­zijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
© 2000 - 2025 Motoroccasion