Nieuwsbrief:

Mjkmotoren.nl

Alle motoren van Mjkmotoren.nl
16 motoren gevonden
KAWASAKI VERSYS 650 TOURER PLUS
KAWASAKI VERSYS 650 TOURER PLUS
€ 7.499,- p/mnd klik hier
2015, 23423 Km
YAMAHA MT 07 ABS
YAMAHA MT 07 ABS
€ 6.399,- p/mnd klik hier
2015, 18158 Km
YAMAHA MT 07 ABS
YAMAHA MT 07 ABS
€ 7.899,- p/mnd klik hier
2021, 9532 Km
VESPA GTS 300
VESPA GTS 300
€ 4.799,- p/mnd klik hier
2017, 12354 Km
YAMAHA MT 07
YAMAHA MT 07
€ 6.399,- p/mnd klik hier
2015, 14710 Km
YAMAHA MT 07 ABS
YAMAHA MT 07 ABS
€ 7.899,- p/mnd klik hier
2021, 7721 Km
YAMAHA MT 07 ABS
YAMAHA MT 07 ABS
€ 7.999,- p/mnd klik hier
2021, 4521 Km
YAMAHA TRACER 900 ABS
YAMAHA TRACER 900 ABS
€ 9.799,- p/mnd klik hier
2019, 14255 Km
HONDA X-ADV
HONDA X-ADV
€ 11.999,- p/mnd klik hier
2019, 9024 Km
SUZUKI BURGMAN 200
SUZUKI BURGMAN 200
€ 2.249,- p/mnd klik hier
2013, 32000 Km
YAMAHA MT 09 ABS
YAMAHA MT 09 ABS
€ 9.799,- p/mnd klik hier
2020, 9188 Km
BMW F 900 XR
BMW F 900 XR
€ 12.749,- p/mnd klik hier
2022, 7373 Km
YAMAHA TRACER 7
YAMAHA TRACER 7
€ 9.299,- p/mnd klik hier
2021, 7840 Km
HARLEY-DAVIDSON NIGHT ROD VRSCD
HARLEY-DAVIDSON NIGHT ROD VRSCD
€ 10.499,- p/mnd klik hier
2007, 11000 Mls
KTM 890 DUKE
KTM 890 DUKE
€ 11.249,- p/mnd klik hier
2021, 2573 Km
HONDA X-ADV
HONDA X-ADV
€ 14.499,- p/mnd klik hier
2022, 16366 Km
Wist u dat: In de motortaal "Custom/custombike/to customize" betekent: Letterlijk betekent to customize: to suit (a motorcycle) to taste (een motorfiets aan je smaak aanpassen). Het duidt eigenlijk de doodnormale activiteit aan, die iedere bezitter van een motorfiets verricht wanneer hij iets wijzigt aan de standaardversie van zijn motor. Een ander stuur is het meest voorkomende voorbeeld. Soms gaat het verder, maar altijd blijft het oorspronkelijke model herkenbaar, want anders wordt een grens overschreden die de onderhavige motorfiets doet veranderen in een zelfbouwmotor of bitza. Wie een ander zadel/buddyseat en een ander stuur monteert is bezig de zitpositie van zijn motor aan zijn wensen aan te passen. Wie dat nog niet genoeg vindt en bijvoorbeeld wielen met echte spaken prefereert boven de gietwielen van de standaarduitvoering o f een speciaal uitlaatsysteem verkiest boven de fabrieksdemper, is bezig een custombike van zijn motorfiets te maken. Veelal spitst het customizen zich toe op louter technische verbeteringen als remmen, andere carburateur, buddyseat, stuur, of spuitwerk van tank en spatborden met special paint. Een aantal motorfietsfabrikanten die in de jaren zestig en zeventig nauwelijks het hoofd boven water konden houden, hadden weinig o f geen aandacht voor de specifieke wensen op het gebied van design en esthetiek die bij hun cliëntele was gaan leven. Voorbeelden zijn Harley-Davidson, die zijn afnemers tot in de helft van de jaren zeventig totaal negeerde, en BMW , die onlangs met een geheel nieuw ontwikkelde boxermotorfiets is uitgekomen. Toen de fabrikanten de schellen van de ogen vielen en zij zich wel wilden conformeren aan de wensen die onder hun afnemers leefden, had de aftermarket al een antwoord op de vraag gevonden. Harley-Davidson was lange tijd % een markant voorbeeld van de zelfingenomenheid waar het ging om het serieus nemen van het rijderspubliek. In de modellen die de fabriek tot 1971 uitbracht was niets te bespeuren van wat de sterk opgekomen bikerscult al vanaf de helft van de jaren zestig in kleine kring aan vormgevingseisen had gedicteerd. Het antwoord kwam pas met de Super Glide, een voorzichtige concessie aan de oerverschijning van de Electra Glide, waarbij het panzadel en de mastodontische spatborden kwamen te vervallen. Pas met de komst van de Low Rider werd een bezonken smaak erkend die een nieuwe generatie Harley-rijders al jaren doodnormaal was gaan vinden. De kwalificatie custom werd vanaf die tijd aan een in serie geproduceerde motorfiets meegegeven om te onderstrepen dat nu wel werd ingespeeld op lang genegeerde wensen van het liefhebberspubliek. De betekenis van het woord custom werd hierdoor uitgehold: consumenten werden verleid een in serie geproduceerde standaardmotorfiets als ‘exclusief voor hen gemaakt’ aan te schaffen. De predikaten custom en chopper zijn nu algemeen door de Japanse motorfiets-marketeers geconfisqueerd om er modellen mee aan te duiden waarop men een quasi nonchalante zitpositie aanneemt en waarvan de stilering vage overeenkomst vertoont met het voorkomen van moderne Harley-Davidsons.
© 2000 - 2024 Motoroccasion