Nieuwsbrief:

Mototoko

Wat wil je.... doorgaan in het doordeweekse keurslijf en ook als je vrij bent er op uit met je leasebak? Of zoek je meer? Zoek je buitenlucht, zoek je 360 graden zicht en licht. Zoek je opwinding en wil je de kracht van een machine onder je? Zoek je controle en beheersing over die kracht. Zoek je kameraadschap en saamhorigheid met andere gepassioneerde motorrijders? Dat is het gevoel. Dat is Passie. Precies waarom wij het doen. Vrijheid. Spanning en een beetje sensatie, in plaats van de gezapige rust in de airco van je auto. Wij zijn Richard en Nik, beide gepassioneerd motorrijders en bevlogen om jou aan je perfecte motor te helpen. Wij zoeken voor jou de mooiste motoren (je weet wel, van die motoren die we zelf ook graag zouden willen rijden) en regelen alles zodat jij zorgeloos een prachtmotor kunt rijden.  
Alle motoren van Mototoko
17 motoren gevonden
DUCATI MULTISTRADA 950
DUCATI MULTISTRADA 950
€ 9.495,- p/mnd klik hier
2017, 41653 Km
APRILIA SHIVER 900
APRILIA SHIVER 900
€ 7.495,- p/mnd klik hier
2019, 9146 Km
KTM 1290 SUPER ADVENTURE S
KTM 1290 SUPER ADVENTURE S
€ 14.450,- p/mnd klik hier
2020, 34657 Km
YAMAHA FZ 8
YAMAHA FZ 8
€ 6.350,- p/mnd klik hier
2014, 22371 Km
TRIUMPH STREET TRIPLE RS
TRIUMPH STREET TRIPLE RS
€ 7.950,- p/mnd klik hier
2017, 33830 Km
KTM 1290 SUPER DUKE GT
KTM 1290 SUPER DUKE GT
€ 9.985,- p/mnd klik hier
2018, 48310 Km
KTM 790 ADVENTURE
KTM 790 ADVENTURE
€ 7.850,- p/mnd klik hier
2020, 53564 Km
DUCATI MULTISTRADA V4 S
DUCATI MULTISTRADA V4 S
€ 20.450,- p/mnd klik hier
2021, 23198 Km
MV AGUSTA F4 1000 R
MV AGUSTA F4 1000 R
€ 9.995,- p/mnd klik hier
2008, 19752 Km
KAWASAKI Z650 ABS
KAWASAKI Z650 ABS
€ 6.150,- p/mnd klik hier
2020, 28171 Km
HUSQVARNA NORDEN 901 EXPEDITION
HUSQVARNA NORDEN 901 EXPEDITION
€ 13.950,- p/mnd klik hier
2023, 18642 Km
YAMAHA MT 10 SP ABS
YAMAHA MT 10 SP ABS
€ 14.850,- p/mnd klik hier
2020, 13889 Km
HONDA NC 750 S / ABS
HONDA NC 750 S / ABS
€ 5.945,- p/mnd klik hier
2016, 15031 Km
HONDA CBR 650 R
HONDA CBR 650 R
€ 9.950,- p/mnd klik hier
2020, 10307 Km
APRILIA TUONO V4 1100
APRILIA TUONO V4 1100
€ 13.850,- p/mnd klik hier
2022, 25259 Km
TRIUMPH TIGER EXPLORER XRT
TRIUMPH TIGER EXPLORER XRT
€ 14.850,- p/mnd klik hier
2020, 31799 Km
KTM 1290 SUPER ADVENTURE S
KTM 1290 SUPER ADVENTURE S
€ 14.850,- p/mnd klik hier
2021, 10541 Km
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap. Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beďnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd. Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
© 2000 - 2025 Motoroccasion