Nieuwsbrief:

Van de Kolk Motoren

Al onze occasions worden grondig nagezien voordat deze verkocht worden aan u. Wij hebben geen verdere verborgen aflever kosten, kwaliteit & service vinden wij belangrijk. 3 maanden garantie is bij ons de standaard voor elke motorfiets tenzij anders aangegeven. 
Alle motoren van Van de Kolk Motoren
52 motoren gevonden
HONDA CB 600 F HORNET
HONDA CB 600 F HORNET
€ 3.250,- p/mnd klik hier
2000, 50937 Km
MZ TS 250/1
MZ TS 250/1
€ 4.950,- p/mnd klik hier
1976, 9 Km
TRIUMPH TIGER 1050 SPORT
TRIUMPH TIGER 1050 SPORT
€ 7.750,- p/mnd klik hier
2013, 50239 Km
SUZUKI GSF 600 S BANDIT
SUZUKI GSF 600 S BANDIT
€ 3.250,- p/mnd klik hier
2005, 30625 Km
HONDA SH 150i C-ABS
HONDA SH 150i C-ABS
€ 2.950,- p/mnd klik hier
2015, 31098 Km
YAMAHA XT 660 X
YAMAHA XT 660 X
€ 4.950,- p/mnd klik hier
2008, 56631 Km
BMW R 1150 R ROCKSTER
BMW R 1150 R ROCKSTER
€ 4.950,- p/mnd klik hier
2003, 50885 Km
BMW K 1200 S
BMW K 1200 S
€ 5.750,- p/mnd klik hier
2007, 38735 Km
BMW R 1200 GS LC
BMW R 1200 GS LC
€ 15.950,- p/mnd klik hier
2018, 48796 Km
TRIUMPH STREET TRIPLE
TRIUMPH STREET TRIPLE
€ 4.750,- p/mnd klik hier
2007, 37769 Km
BMW R 1200 GS ADVENTURE ABS-ASC-ESA
BMW R 1200 GS ADVENTURE ABS-ASC-ESA
€ 16.450,- p/mnd klik hier
2017, 49850 Km
HUSQVARNA SVARTPILEN 401
HUSQVARNA SVARTPILEN 401
€ 4.450,- p/mnd klik hier
2019, 21790 Km
KAWASAKI VN 1700 CLASSIC TOURER
KAWASAKI VN 1700 CLASSIC TOURER
€ 9.950,- p/mnd klik hier
2012, 39621 Km
BMW R 1200 GS LC ADVENTURE
BMW R 1200 GS LC ADVENTURE
€ 11.950,- p/mnd klik hier
2015, 111450 Km
KTM 990 SUPER DUKE
KTM 990 SUPER DUKE
€ 5.950,- p/mnd klik hier
2011, 42350 Km
BMW R 1200 GS LC
BMW R 1200 GS LC
€ 9.950,- p/mnd klik hier
2013, 77740 Km
TRIUMPH SPEED TRIPLE 1050 ABS
TRIUMPH SPEED TRIPLE 1050 ABS
€ 6.450,- p/mnd klik hier
2014, 43014 Km
BMW R 1100 RS
BMW R 1100 RS
€ 3.950,- p/mnd klik hier
1996, 64611 Km
BMW R 1200 S ABS
BMW R 1200 S ABS
€ 7.950,- p/mnd klik hier
2008, 79130 Km
SUZUKI INTRUDER C 800 LC
SUZUKI INTRUDER C 800 LC
€ 5.950,- p/mnd klik hier
2011, 40646 Km
Wist u dat: In de motortaal "Custom/custombike/to customize" betekent: Letterlijk betekent to customize: to suit (a motorcycle) to taste (een motorfiets aan je smaak aanpassen). Het duidt eigenlijk de doodnormale activiteit aan, die iedere bezitter van een motorfiets verricht wanneer hij iets wijzigt aan de standaardversie van zijn motor. Een ander stuur is het meest voorkomende voorbeeld. Soms gaat het verder, maar altijd blijft het oorspronkelijke model herkenbaar, want anders wordt een grens overschreden die de onderhavige motorfiets doet veranderen in een zelfbouwmotor of bitza. Wie een ander zadel/buddyseat en een ander stuur monteert is bezig de zitpositie van zijn motor aan zijn wensen aan te passen. Wie dat nog niet genoeg vindt en bijvoorbeeld wielen met echte spaken prefereert boven de gietwielen van de standaarduitvoering o f een speciaal uitlaatsysteem verkiest boven de fabrieksdemper, is bezig een custombike van zijn motorfiets te maken. Veelal spitst het customizen zich toe op louter technische verbeteringen als remmen, andere carburateur, buddyseat, stuur, of spuitwerk van tank en spatborden met special paint. Een aantal motorfietsfabrikanten die in de jaren zestig en zeventig nauwelijks het hoofd boven water konden houden, hadden weinig o f geen aandacht voor de specifieke wensen op het gebied van design en esthetiek die bij hun cliëntele was gaan leven. Voorbeelden zijn Harley-Davidson, die zijn afnemers tot in de helft van de jaren zeventig totaal negeerde, en BMW , die onlangs met een geheel nieuw ontwikkelde boxermotorfiets is uitgekomen. Toen de fabrikanten de schellen van de ogen vielen en zij zich wel wilden conformeren aan de wensen die onder hun afnemers leefden, had de aftermarket al een antwoord op de vraag gevonden. Harley-Davidson was lange tijd % een markant voorbeeld van de zelfingenomenheid waar het ging om het serieus nemen van het rijderspubliek. In de modellen die de fabriek tot 1971 uitbracht was niets te bespeuren van wat de sterk opgekomen bikerscult al vanaf de helft van de jaren zestig in kleine kring aan vormgevingseisen had gedicteerd. Het antwoord kwam pas met de Super Glide, een voorzichtige concessie aan de oerverschijning van de Electra Glide, waarbij het panzadel en de mastodontische spatborden kwamen te vervallen. Pas met de komst van de Low Rider werd een bezonken smaak erkend die een nieuwe generatie Harley-rijders al jaren doodnormaal was gaan vinden. De kwalificatie custom werd vanaf die tijd aan een in serie geproduceerde motorfiets meegegeven om te onderstrepen dat nu wel werd ingespeeld op lang genegeerde wensen van het liefhebberspubliek. De betekenis van het woord custom werd hierdoor uitgehold: consumenten werden verleid een in serie geproduceerde standaardmotorfiets als ‘exclusief voor hen gemaakt’ aan te schaffen. De predikaten custom en chopper zijn nu algemeen door de Japanse motorfiets-marketeers geconfisqueerd om er modellen mee aan te duiden waarop men een quasi nonchalante zitpositie aanneemt en waarvan de stilering vage overeenkomst vertoont met het voorkomen van moderne Harley-Davidsons.
© 2000 - 2025 Motoroccasion