Nieuwsbrief:

BENELLI  TNT 125 - 2024

Garantie: Ja
Nieuw
Flash Green
benelli - tnt-125
benelli - tnt-125
OmschrijvingTechniekBetaalgemakVerzekeringBedrijf
Speels en compact. Perfect voor het drukke stadsleven
De Tornado Naked T 125 is gewijd aan puur plezier en met passie ontworpen voor de nieuwe generaties. Deze onconventionele mini-bike is dankzij het compacte formaat uiterst geschikt om mee te nemen op vakantie in of achter een camper en om door de kleinste gaatjes van het drukke stadsverkeer te navigeren.

Deze compacte maar robuuste Benelli tovert gegarandeerd een lach op je gezicht. Zijn styling is sportief, met strakke lijnen en een opvallend uitlaatsysteem. Een kleine motor met een grootse wegligging waardoor jij zorgeloos onderweg bent en je volledig kan richten op het maken van plezier. Dat is de kracht van de Tornado Naked T 125!

*Let op! De getoonde afbeeldingen zijn een combinatie van het huidige model en de voorgaande kleurstellingen.

Een kleine motor met een groot hart

De 125cc metende, semi-luchtgekoelde ééncilinder met SOHC ontwerp (4 kleppen) levert dankzij de efficiente EFI-mapping in combinatie met een 28 mm gasklephuis een directe gasresponse en een speels levendig karakter op.

Ondanks de ééncilinderopbouw is het blok voorzien van twee bougies (twin spark) waardoor het mengsel in de verbrandingskamer optimaal ontstoken wordt. Concreet betekent dit meer vermogen en (mede dankzij de moderne katalysator) een Euro5 typegoedkeuring.

De Tornado Naked T 125 is zeker geen heethoofd. Dankzij de standaard ingebouwde oliekoeler kan het energiezuinige motorblok binnen de optimale temperatuurwaardes functioneren.

Als berijder kan je rekenen op 10 Nm bij 7000 omwentelingen. Verder doortrekken levert naast een brede glimlach onder je helm, 11,1 pk (8,2 kW) op bij 9500 omwentelingen. Bij een economische rijstijl kan een verbruik behaald worden van 2,1 liter per 100 km!

De trefzekere 5-bak in combinatie met een assist&slipper koppeling maken het verhaal compleet

Gewijd aan puur plezier

Bij het ontwerp van de Tornado Naked T 125 draait het om één ding. Zorgen dat jij zorgeloos onderweg bent en je volledig kan richten op het maken van plezier!

Neem bijvoorbeeld het stevige stalen trellis frame in combinatie met 35mm upside-down veerpoten aan de voorzijde en een swingarm met laterale schokdemper en regelbare preload aan de achterzijde. Gegarandeerd een optimale wegligging en beide banden aan de grond.

Het semi-digitale dashboard zorgt ervoor dat je onderweg van de juiste info voorzien wordt. De toerenteller is natuurlijk anoloog, dat is wel zo sportief. De trefzekere 5-bak is uiterst geschikt voor het snelle schakelwerk en dankzij de assist&slipper clutch is koppelen kinderspel.

Deze Benelli is compact in omvang maar heeft naast het karakter en de ophanging ook de remmen van een volwaardige motorfiets. Aan de voor- en achterzijde zorgen forse remschijven in combinatie met twee krachtige remklauwen voor een snelle vertraging. Remkracht wordt dankzij het CBS (Combined Braking System) altijd over beide wielen verdeeld. Wel zo veilig!

De Benelli Tornado Naked T 125 tovert gegarandeerd een lach op je gezicht. En dat met een prijskaartje wat toch mooi binnen de perken weet te blijven.

 
  • Wij zijn dé Benelli dealer van noord Nederland!

    Bij Arnold's Motorshop vind je jouw toekomstige motor of elektrische scooter! We hebben een continu wisselend aanbod van gebruikte en nieuwe motoren en scooters. In onze showroom vindt je het meest actuele aanbod, het kan dus zijn dat de motor die je hier ziet wellicht net aan je neus voorbij is gegaan. Bel ons daarom altijd om even te checken of de motor er nog staat, of scheur zo snel mogelijk langs onze showroom! Vragen naar de laagste prijs hebben we geen tijd voor en zullen we niet beantwoorden.

    Hebben we je interesse gewekt?  Kom rustig langs in onze winkel en showroom en laat je verrassen door ons aanbod voertuigen, kleding en accessoires.

    Uiteraard is inruil mogelijk.

    Bovag en RDW erkend. Op al onze verkopen zijn de Bovag voorwaarden van troepassing. 

    Proefrit maken? Dit kan bij intentie tot aanschaf en uiteraard bij een droog wegdek.

    Al onze prijzen zijn all-in*!

    Standaard afleverpakket (gratis*):
    - Kleine onderhoudsbeurt
    - Kosten op naam zetten
    - Volle tank benzine
    - 12 maanden Bovag garantie*

    Premium afleverpakket (€ 399,00):
    - Grote onderhoudsbeurt conform eisen fabrikant aan kilometerstand
    - Kosten op naam zetten
    - Volle tank benzine
    - 12 maanden Bovag garantie*



    We zijn te vinden in Kolham.
    Arnold's Motorshop
    A. Plesmanlaan 11
    9615 TJ Kolham
    www.arnolds-motorshop.nl  /  info@arnolds-motorshop.nl
    0598-371043 (ook voor whatsapp berichten!)

    * tenzij nadrukkelijk anders aangegeven






Deze motor is geschikt voor A1 rijbewijs.
Arnolds Motorshop
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Chopper" betekent: De basisbetekenis van het werkwoord to chop is afhakken. Naast allerlei betekenissen op andere terreinen dan de nieuwe betekenis die to chop zou krijgen binnen de wereld van sportwagens en motorfietsen aan de Amerikaanse Westkust, betekent chopper volgens het Dictionary o f American Slang van Wentworth & Flexner een kaartjesscheurder aan de ingang van een bioscoop, maar ook de bijnaam voor een Thompson machinegeweer (1929). Een paar jaar later, in 1931, werd die betekenis binnen de Amerikaanse onderwereld verruimd tot: de man met het machinegeweer. In 1955 ontstaat binnen de hot-rod scene van jeugdige bezitters van sportwagens in Californië het begrip chopped top. Een opgevoerde auto werd ontdaan van dak, voorruit en sponning en zelfs zijramen ‘so that only the bare frame was left above door level’. Er is weinig verbeeldingskracht voor nodig om in plaats van een auto een motorfiets tot zijn naakte essentie terug te brengen. Die rage begon min o f meer in dezelfde tijd, namelijk begin jaren vijftig aan de zonnige Amerikaanse Westkust. Het voorspatbord verdween, het achterste deel van het achterspatbord werd verwijderd, alsmede conventioneel en solide ogende treeplanken. Dat alles droeg bij tot een uiterlijk van onveiligheid, roekeloosheid en daarmee onaangepastheid. In de literatuur wordt voor het eerst aan het eind van de jaren vijftig de term chopper gebezigd voor een dergelijke gestripte motorfiets of bike en raakt de term biker voor berijders van onconventionele motorfietsen in zwang. De chopper werd een echte rage na de film Easy Rider uit 1969. De titel van de film met Dennis Hopper en Peter Fonda werd ontleend aan de comfortabele en ontspannen zitpositie op hun flamboyante Harley-choppers. Schijnbaar zonder inspanning van Hopper en Fonda worden de bewoners in de square wereld die zij op hun romantisch uitziende motorfietsen doorkruisen gereduceerd tot figuranten die op provocerende wijze op hun burgerlijke onvrijheid worden gewezen. De motoragent en daarmee alle motorrijders van de gevestigde orde zitten nu wel heel erg rechtop hun aangeharkte motorfietsen. Voor hen die al iets met motorfietsen hadden op het moment dat Easy Rider uitkwam en tevens kritisch stonden tegenover het establishment aan het einde van de jaren zestig, kwam de boodschap goed over. Na wereldwijde roulatie van de film kreeg het choppen van originele Harley’s een aanzienlijke navolging. Essentieel en in het oog springend was de verlengde voorvork en het gewijzigde frame, waarvan de balhoofdhoek werd vergroot raked frame), wat enig deskundig zaag- en laswerk vereiste. Het aanpassen van de balhoofdhoek was nodig om een omhoogstaande voorkant te vermijden bij het monteren van een verlengde voorvork. De krachtbron van het merendeel van de choppers, het 1200CC Harley v-twin motorblok, werd met alle beschikbare middelen opgepept, wat meer snelheid betekende, zodat wegligging en remcapaciteit, maar ook een wat minder compromisloze ergonomische zitpositie werden herzien. Menig liefhebber van de originele fabrieksHarley of-Indian heeft met tranen in de ogen de radicale chopperrage (1970-1980) zien woeden. Na tien jaar was het verlengde voorvork-syndroom goeddeels verdwenen. Menig chopper bleek een krakkemikkige constructie te zijn die door zijn modegevoelige bezitter vaak na korte tijd al weer van de hand werd gedaan en als schroot op onderdelenmarkten terechtkwam. Een indrukwekkend aantal originele Harley-Davidsons en Indians werd aan de chopperrage opgeofferd. Met name de Panheads en Knuckleheads, de zware modellen van Harley-Davidson uit de jaren veertig, vijftig en begin jaren zestig vielen ten prooi aan deze trend, die bovendien voortdurend wisselde. Een jaar later waren korte lage sturen en *dragpipes in de mode, en paste een chopperrijder zijn vehikel weer aan de nieuwste rage aan. Het verchromen van talrijke bestanddelen is altijd inherent gebleven aan de verschijningsvorm van choppers. Soms ging het verchromen zo ver dat hele frames en zelfs carterhelften o f oliepompen een chroomlaag kregen. Die extremen komen nauwelijks nog voor. De lengte van voorvorken nam eveneens af tot een hanteerbare maat, waarmee niet iedere te nemen bocht een straf werd. De custombike is de wat ingetogener opvolger van de chopper. De huidige naam chopper, die aan eigentijdse modellen van de Japanse motorindustrie wordt meegegeven, duidt op een verre gelijkenis met het Easy Rider-silhouet. De enige rechtvaardiging van de naam chopper hierbij is dat er sprake is vaneen achteruitleunende zitpositie, waarbij de voeten naar voren worden geplaatst en de handen een welvend, middelhoog stuur vasthouden. De zogenaamde ontspannen, lui achteroverhangende zit die deze motor zijn chopper-image verschaft, blijkt op langere ritten tot heel wat rug-, arm- en zitvlakpijn te leiden. Met eigenbouw o f ingrijpende realisering van individuele wensen heeft de met chopper aangeduide moderne Japanner in het geheel niets te maken. Het is een seriemotorfiets die als typetje met deze benaming voor massaconsumenten recentelijk op de markt is gebracht.
© 2000 - 2024 Motoroccasion