Nieuwsbrief:

DUCATI  SCRAMBLER ICON - 2025

Prijs:
€ 12.240,- € 12.990,-
Bouwjaar:
2025
Kleur:
Rio Celeste
Vermogen:
Teller:
Nieuw
Rijbewijs:
A
Garantie:
Ja
ducati - scrambler-icon
ducati - scrambler-icon
ducati - scrambler-icon
ducati - scrambler-icon
ducati - scrambler-icon
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
10 Jaar SCRAMBLER DUCATI, tijd voor een feestje! 
Scrambler Ducati bestaat 10 jaar, en dat laten we niet ongemerkt voorbijgaan. Om dit jubileum te vieren, krijg je eenmalig €750,- korting en een gratis kleurdelen kit op de geselecteerde Scrambler-modellen!
We hebben meerdere Scramblers direct uit voorraad leverbaar, in diverse kleurstellingen, dus er zit altijd een stijl tussen die bij jou past.

Actievoorwaarden
- Alleen geldig op geselecteerde voorraadmodellen
- Op = op!

Scrambler Ducati Icon 2GEN, modern, speels en vol karakter
De vernieuwde Scrambler Icon 2GEN combineert iconisch design met moderne technologie.
Lichter, slimmer en stijlvoller dan ooit, met een frisse look, verbeterd rijcomfort en een geavanceerd TFT-dashboard.
Perfect voor wie houdt van vrijheid, plezier en karakter op twee wielen.

Meer weten of direct een proefrit plannen?
Stuur ons een mailtje naar: verkoop@ducatiamsterdam.nl

Vier dit jubileum met ons mee en rij binnenkort weg op een echte Ducati Scrambler!

De getoonde prijs is rijklaar, inclusief alle bijkomende kosten en 24 maanden garantie.
Wil je meer weten over deze motor of een proefrit inplannen? Neem dan contact met ons op.

Ducati Amsterdam
Jarmuiden 10
1046 AD Amsterdam
020-6826493

verkoop@ducatiamsterdam.nl
www.ducatiamsterdam.nl

Openingstijden:
Dinsdag t/m vrijdag 10:00 – 18:00 uur
Zaterdag 10:00 – 17:00 uur
Zondag en maandag gesloten

Meer informatie over Ducati Amsterdam:
Ducati Amsterdam is een dealer met veel nieuwe en gebruikte Ducati’s, het grootste assortiment Ducati kleding, merchandising en een ruime keuze in accessoires en onderdelen. Ieder jaar maken wij de mooiste Ducati Amsterdam Specials en organiseren wij de leukste en gezelligste evenementen. Meer weten hierover? Kijk op onze website of volg ons via onze socials.

Ducati Approved Occasions:
Ducati Approved motorfietsen zijn dé norm in occasions van ons legendarische Italiaanse motormerk. Alleen Ducati’s die jonger zijn dan 7 jaar en een kilometerstand van minder dan 70.000 km kunnen het Ducati Approved keurmerk krijgen (12 maanden garantie). Op de Ducati Approved motoren kun je bij ons de eerste 10 dagen een allrisk verzekering krijgen.

Werkplaats:
Ducati Amsterdam beschikt over een goed uitgeruste Ducati werkplaats, vakkundige monteurs met jaren lange ervaring om jouw Ducati in topconditie te houden. Of het nu om een jaarbeurt, een onderhoudsbeurt (desmoservice) of revisie van het motorblok gaat, je bent bij ons aan het juiste adres. Onze monteurs gaan één keer per jaar naar de Ducati fabriek in Bologna voor een cursus en volgen het gehele jaar door online Ducati cursussen.




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Aanbieder
Ducati Amsterdam
Jarmuiden 10
Amsterdam
Plan de route
020-6826493
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw privacy om?
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Chopper" betekent: De basisbetekenis van het werkwoord to chop is afhakken. Naast allerlei betekenissen op andere terreinen dan de nieuwe betekenis die to chop zou krijgen binnen de wereld van sportwagens en motorfietsen aan de Amerikaanse Westkust, betekent chopper volgens het Dictionary o f American Slang van Wentworth & Flexner een kaartjesscheurder aan de ingang van een bioscoop, maar ook de bijnaam voor een Thompson machinegeweer (1929). Een paar jaar later, in 1931, werd die betekenis binnen de Amerikaanse onderwereld verruimd tot: de man met het machinegeweer. In 1955 ontstaat binnen de hot-rod scene van jeugdige bezitters van sportwagens in Californië het begrip chopped top. Een opgevoerde auto werd ontdaan van dak, voorruit en sponning en zelfs zijramen ‘so that only the bare frame was left above door level’. Er is weinig verbeeldingskracht voor nodig om in plaats van een auto een motorfiets tot zijn naakte essentie terug te brengen. Die rage begon min o f meer in dezelfde tijd, namelijk begin jaren vijftig aan de zonnige Amerikaanse Westkust. Het voorspatbord verdween, het achterste deel van het achterspatbord werd verwijderd, alsmede conventioneel en solide ogende treeplanken. Dat alles droeg bij tot een uiterlijk van onveiligheid, roekeloosheid en daarmee onaangepastheid. In de literatuur wordt voor het eerst aan het eind van de jaren vijftig de term chopper gebezigd voor een dergelijke gestripte motorfiets of bike en raakt de term biker voor berijders van onconventionele motorfietsen in zwang. De chopper werd een echte rage na de film Easy Rider uit 1969. De titel van de film met Dennis Hopper en Peter Fonda werd ontleend aan de comfortabele en ontspannen zitpositie op hun flamboyante Harley-choppers. Schijnbaar zonder inspanning van Hopper en Fonda worden de bewoners in de square wereld die zij op hun romantisch uitziende motorfietsen doorkruisen gereduceerd tot figuranten die op provocerende wijze op hun burgerlijke onvrijheid worden gewezen. De motoragent en daarmee alle motorrijders van de gevestigde orde zitten nu wel heel erg rechtop hun aangeharkte motorfietsen. Voor hen die al iets met motorfietsen hadden op het moment dat Easy Rider uitkwam en tevens kritisch stonden tegenover het establishment aan het einde van de jaren zestig, kwam de boodschap goed over. Na wereldwijde roulatie van de film kreeg het choppen van originele Harley’s een aanzienlijke navolging. Essentieel en in het oog springend was de verlengde voorvork en het gewijzigde frame, waarvan de balhoofdhoek werd vergroot raked frame), wat enig deskundig zaag- en laswerk vereiste. Het aanpassen van de balhoofdhoek was nodig om een omhoogstaande voorkant te vermijden bij het monteren van een verlengde voorvork. De krachtbron van het merendeel van de choppers, het 1200CC Harley v-twin motorblok, werd met alle beschikbare middelen opgepept, wat meer snelheid betekende, zodat wegligging en remcapaciteit, maar ook een wat minder compromisloze ergonomische zitpositie werden herzien. Menig liefhebber van de originele fabrieksHarley of-Indian heeft met tranen in de ogen de radicale chopperrage (1970-1980) zien woeden. Na tien jaar was het verlengde voorvork-syndroom goeddeels verdwenen. Menig chopper bleek een krakkemikkige constructie te zijn die door zijn modegevoelige bezitter vaak na korte tijd al weer van de hand werd gedaan en als schroot op onderdelenmarkten terechtkwam. Een indrukwekkend aantal originele Harley-Davidsons en Indians werd aan de chopperrage opgeofferd. Met name de Panheads en Knuckleheads, de zware modellen van Harley-Davidson uit de jaren veertig, vijftig en begin jaren zestig vielen ten prooi aan deze trend, die bovendien voortdurend wisselde. Een jaar later waren korte lage sturen en *dragpipes in de mode, en paste een chopperrijder zijn vehikel weer aan de nieuwste rage aan. Het verchromen van talrijke bestanddelen is altijd inherent gebleven aan de verschijningsvorm van choppers. Soms ging het verchromen zo ver dat hele frames en zelfs carterhelften o f oliepompen een chroomlaag kregen. Die extremen komen nauwelijks nog voor. De lengte van voorvorken nam eveneens af tot een hanteerbare maat, waarmee niet iedere te nemen bocht een straf werd. De custombike is de wat ingetogener opvolger van de chopper. De huidige naam chopper, die aan eigentijdse modellen van de Japanse motorindustrie wordt meegegeven, duidt op een verre gelijkenis met het Easy Rider-silhouet. De enige rechtvaardiging van de naam chopper hierbij is dat er sprake is vaneen achteruitleunende zitpositie, waarbij de voeten naar voren worden geplaatst en de handen een welvend, middelhoog stuur vasthouden. De zogenaamde ontspannen, lui achteroverhangende zit die deze motor zijn chopper-image verschaft, blijkt op langere ritten tot heel wat rug-, arm- en zitvlakpijn te leiden. Met eigenbouw o f ingrijpende realisering van individuele wensen heeft de met chopper aangeduide moderne Japanner in het geheel niets te maken. Het is een seriemotorfiets die als typetje met deze benaming voor massaconsumenten recentelijk op de markt is gebracht.
© 2000 - 2025 Motoroccasion