Je vraagt je misschien af waar de Dax zijn naam aan dankt. Dat is omdat zijn T-vormige hoofdframe van geperst staal doet denken aan een Teckel, oftewel een Dachshund. De nieuwe Dax is robuust, stijlvol en gebouwd met 21e eeuwse kennis en techniek. Alle andere onderdelen blijven trouw aan de details van weleer.
RIJDEN IS PLEZIER
Daarom keert de Dax terug. Alle elementen die hem zo perfect maakte toen hij verscheen aan het einde van de jaren 1960 - het compacte formaat, het toegankelijke motorblok en het lichte stuurgedrag - blijven ook vandaag nog aantrekkelijk. Bovendien zorgden we voor meer vermogen en een verbeterd frame, ophanging en remmen. Maar de essentie blijft even simpel als verleidelijk: Dax en relax. Rijden is plezier.
Bij Goedhart vind je hem Wat vind ik mooi? Wat is verstandig? Past deze motor wel bij mij?
Allemaal vragen die een rol spelen bij de aanschaf van een nieuwe motorfiets. Ons deskundige verkoopteam helpt u graag de juiste motorfiets te vinden voor vele tevreden motorkilometers.
Wist u dat: In de motortaal "Inrijden" betekent: Een gereviseerde motorfiets moet worden ingereden. Cilinder en zuiger worden bij dat proces geleidelijk op elkaar ingesleten. De eerste paar honderd kilometer mag niet op topsnelheid worden gereden of te lang worden doorgetrokken in de versnellingen om extreme hittevorming te voorkomen. Hier door kunnen de loopvlakken van de zuigers invreten en is de motor inwendig beschadigd. Vroeger moesten nieuwe motor fietsen 1500-2000 kilometer worden ingereden. De kunst van het inrijden bestaat uit het met wisselende belasting rijden met een motorfiets, zodat het motorblok loskomt zonder beschadiging te hebben opgelopen. Hierdoor wordt voorkomen dat een motor rauw gaat lopen, olie gaat verbruiken en de levensduur van het blok wordt bekort.