Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Onze openingstijden zijn:
Maandag van 10.00 tot 18.00 uur
Dinsdag van 10.00 tot 20.30 uur
Woensdag van 10.00 tot 12.30 uur
Donderdag van 10.00 tot 20.30 uur
Vrijdag van 10.00 tot 18.00 uur
Zaterdag van 09.00 tot 16.00 uur
Mocht u interesse hebben in deze motor dan nodigen wij u van harte uit om meer informatie op te doen in onze showroom. Onze collega's staan voor u klaar!
Ook zijn wij bereikbaar via:
Whatsapp: +31 (0)624198428
Telefoon: +31 (0)735995536
E-mail: verkoop@hannamax.nl
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 2-cylinder, 4-stroke, parallel twin, vloeistofgekoeld |
Boring x slag | 68.8 mm x 68.8 mm |
Cilinder inhoud | 889 cc |
Comp. verhouding | |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | Bosch-EMS met RBW |
Vermogen | 104 pk / 77 kW bij 8000 tpm |
Max. koppel | Nm bij tpm |
Koppeling | PASC™ antihopping-koppeling, mechanisch bediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting, 520 X-Ring |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Chromium-Molybdenum stalen frame |
Vering voor | WP APEX 43, 220 mm veerweg |
Vering achter | WP APEX - Monoshock, 215 mm veerweg |
Remmen voor | 320 mm remschijf, Bosch 9.1 MP (incl. Cornering-ABS and offroad mode, disengageable) |
Remmen achter | 260 mm remschijf, Bosch 9.1 MP (incl. Cornering-ABS and offroad mode, disengageable) |
Voorband | |
Achterband | |
Wielbasis | |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 854-874 mm |
Drooggewicht | 204 kg |
Leverbare kleuren | Grijs met geel accent |
Beschrijving | De Norden 901 is een uitzonderlijke adventure touring-motorfiets. Deze motor wordt aangedreven door een soepele en koppelrijke 889 cc parallelle tweecilinder, geplaatst in een lichtgewicht stalen buizenframe, en dé complete afstandsvreter. Op de weg en op ruiger terrein, met zijn 105 pk schittert de Norden 901 op elk avontuur. De motor beschikt over premium, hoogwaardige offroad-schokdempers, veelzijdige banden die in alle situaties grip bieden en ergonomie die op langere ritten verbeterd comfort bieden. Verken de wereld op je eigen manier met de Norden 901. |
| Dealerschappen: KTM, NIMOTO |
Hannamax Motorsport is een gerenommeerde naam in de motorbranche. Met alles op het gebied van motocross, enduro, ATV, supermoto, enz. bent u bij ons aan het juiste adres. Officieel dealer van Suzuki, KTM en van alle toonaangevende merken van aanverwante zaken in de branche !
Met één van de grootste showrooms van Europa, een zeer nette en up-to-date werkplaats en nu ook 'n uitgebreide webshop. Onze ervaren medewerkers staan voor u klaar om u te helpen.
Kom naar onze showroom of bestel uw producten online. Met een grote voorraad is vrijwel elk product direct leverbaar, daarnaast hebben we een hypermodern orderverwerkings systeem om uw producten z.s.m. bij u te bezorgen.
 | Hedel, Gelderland |
 | 073-5995536 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken