Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
Prachtige Kawasaki Z 750
- Sportdemper
- Kleine knipperlichten
- Korte kentekenplaathouder
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | vloeistofgekoelde viertakt viercilinder in lijn |
Boring x slag | 68.4|50.9 |
Cilinder inhoud | 748 |
Comp. verhouding | 11.3:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Injectie ø38 mm x 4 |
Ontsteking | digitaal |
Vermogen | 110|81|11000 |
Max. koppel | 75|8200 |
Koppeling | meervoudige natte platen koppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 |
Topsnelheid | 230 |
ABS | nee |
Frame | Diamant, hoogwaardig staal |
Vering voor | niet instelbare 41 mm telescopische voorvork, veerweg 120 mm |
Vering achter | qua veervoorspanning en uitgaande demping instelbare monoshock, veerweg 126 mm |
Remmen voor | dubbele 300 mm semi-zwevende schijf, tweezuigerremklauwen |
Remmen achter | enkele 220 mm schijf, éénzuigerremklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1425 |
Lengte | 2080 |
Breedte | 780 |
Hoogte | 1055 |
Zithoogte | 815 |
Drooggewicht | 195 |
Leverbare kleuren | Ebony, Pearl Blazing Orange, Metallic Phantom Silver |
Beschrijving | Kleinere broertje van de Z 1000. instrumentenpaneel. Het instrumentenpanel bevat een LCD-toerenteller, een digitale LCD-snelheidsmeter en een digitale brandstof- en temperatuurmeter. Leverbare kleuren blauw, ebony en zilver. |
| Deventer, Overijssel |
| 06-38357616 |
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken