Nieuwsbrief:

ROYAL ENFIELD  SUPER METEOR 650 - 2025

€ 9.049,- € 9.549,-
Garantie: Ja
Nieuw
7 KLEUREN
royal-enfield - super-meteor-650
royal-enfield - super-meteor-650
royal-enfield - super-meteor-650
royal-enfield - super-meteor-650
royal-enfield - super-meteor-650
royal-enfield - super-meteor-650
royal-enfield - super-meteor-650
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2025
Fabrieksgarantie: 36 maanden

HET ZIJN DE "SUMMER DEALS" BIJ ROYAL ENFIELD!! ZO ONTVANG JE NU € 500,- KORTING OP ELKE ROYAL ENFIELD SUPER METEOR 650 DUS JE RIJD NU AL JOUW SUPER METEOR 650 VOOR € 9049,-

De Royal Enfield Super Meteor 650 is leverbaar in 7 kleuren en heeft een vanaf prijs van € 9549,-

De Super Meteor 650 is een typische cruiser en combineert overzichtelijke bedieningsmechanismen en instrumenten met een ontspannen ergonomie voor de rijder; een geweldige stabiliteit op de snelweg en prikkelend plezier op kronkelende wegen, waar hij behendig van richting verandert. De flexibele, supersoepele motor heeft veel koppel en zijn coole retro-styling is doordrenkt met duidelijk herkenbaar Royal Enfield DNA.

De Super Meteor 650 is gebruiksvriendelijk, praktisch en heeft het silhouet van een raszuivere cruiser met een lage houding en een luxe zadel met ‘een smalle taille’, waarmee je moeiteloos kilometers kunt vreten. Een grote tank zorgt voor een groter bereik en brede tubeless banden op lichtmetalen velgen zorgen voor betrouwbaarheid en gemoedsrust bij hoge snelheden. Sprekend over de techniek die ten grondslag ligt aan de Super Meteor 650, zei de CEO van Royal Enfield, B Govindarajan: “Al vanaf het begin van de ontwikkelingsreis van het parallel twin platform van de 650 waren we duidelijk over onze intenties om een echte snelwegcruiser te ontwerpen en te bouwen. Hij was al een tijdje in de maak en we zijn erg blij dat hij er nu is. De 650 twin-motor was de kern van het klinkende mondiale succes van onze Interceptor en de Continental GT. We zijn ervan overtuigd Royal Enfield met dit platform, in een nieuwe cruiser-avatar, over de hele wereld nieuw publiek zal veroveren.”

Door de jaren heen heeft Royal Enfield uitzonderlijke bijdragen geleverd aan het cruiser-segment, met prachtige motorfietsen die nieuwe, sterke nichemarkten hebben gerealiseerd. Al vanaf het midden van de jaren vijftig liep het bedrijf tientallen jaren voor op het cruisergenre dat werd gedefinieerd toen het Amerikaanse exportvarianten van de originele Redditch Super Meteor produceerde met wat vandaag als een cruiserprofiel wordt gezien.

Aan het einde van de jaren negentig introduceerde Royal Enfield als eerste motorfietsbedrijf de cruisecultuur op de Indiase markt met de Citybike, een eencilinder-cruiser die gebaseerd was op de legendarische Bullet. Dit evolueerde in de Lightning 535, in zijn tijd de grootste en stoerste motorfiets in India.

De cruiser-lijn van Royal Enfield ging verder met de release van de eerste Thunderbird 350 in 2002. Aanvankelijk had de T’bird een AVL Lean Burn-motor, maar vanaf 2008 werd hij gebouwd rond het centrale UCE-platform van Royal Enfield. Dit was de motor die tienduizenden jonge Indiase rijders aanmoedigde om te gaan toeren met een motorfiets. In 2012 volgde de Thunderbird 500, de koning van de Indiase snelwegen, en in 2018 de Thunderbird X, een jeugdiger cruiser die bedoeld was voor de stadsrijder.

Wereldwijd succes volgde in 2020 met de introductie van de Meteor 350 op het gloednieuwe J-serie platform. De Meteor 350 heeft het tempo opgevoerd met nieuwe standaarden van finesse, kwaliteit en, belangrijker nog, rijdbaarheid. Net zo thuis in de stad als op de open weg, heeft het een spectaculair ontvangst op de Europese markten genoten, en de harten en geesten van motorrijders over de hele wereld gewonnen.
De Super Meteor 650 nu, is niet alleen een uitbreiding van deze trotse traditie van opmerkelijke cruisers, maar tilt ze bovendien naar een hoger niveau. Het hoofd van de ontwerpafdeling bij Royal Enfield, Mark Wells, zegt dat het een archetypische cruiser is. “Ons doel was het om een motorfiets te creëren die de essentie van de Britse cruisers vastlegt. Het ontwerp is beïnvloed door stijlen uit de jaren vijftig, inclusief onze eigen motorfietsen, maar met een eigentijdse twist. De Super Meteor 650 is een motorfiets om zorgeloos mee te rijden totdat je besluit dat het tijd is om te stoppen, om immense, overweldigende landschappen te doorkruisen en naar het einde van de horizon te rijden.”


Naast de uitstekende techniek en ergonomie is er één aspect van de Super Meteor dat veel enthousiasme teweegbrengt bij rijders en iedereen die van design houdt: de pure elegantie van zijn onmiskenbare cruiserlijnen, belichaamd door de zandlopervorm van de motorfiets. Zelfs als hij stilstaat, kun je je gemakkelijk voorstellen hoe op zomerse avonden de lucht vrij langs de gestroomlijnde vorm van de Super Meteor stroomt en hoe de kilometers soepel wegtikken onder de wielen. Een van de belangrijkste factoren waarmee een cruiser zich kan onderscheiden is de rijhouding. De Super Meteor benadrukt dit met de volledig naar voren geschoven voetbediening, een lage, omsluitende zitting en het brede stuur, die de rijder het gevoel geven dat hij één is met de motorfiets.

Het geheel nieuwe chassis, ontwikkeld door Harris Performance, biedt een laag zwaartepunt voor stabiliteit bij hoge snelheden en een gemakkelijke wendbaarheid die rijders van alle niveaus vertrouwen geeft. USD-vorken, LED-koplamp, een ultramodern TBT-navigatiesysteem, herontworpen motordeksels, een superieure pasvorm en afwerking zijn slechts enkele van de vele opvallende kenmerken.

De Super Meteor 650 is de solo tourer-variant, verkrijgbaar in vijf kleurstellingen: Astral Black, Astral Blue, Astral Green, Interstellar Grey en Interstellar Green. De Super Meteor 650 Tourer is de grand tourer-variant, verkrijgbaar in Celestial Red en Celestial Blue. Bij de motorfiets wordt een uitgebreid pallet van originele motoraccessoires verkrijgbaar die de toermogelijkheden aanvullen.

Van de drie motorfietsen die op EICMA zijn onthuld, is de Astral Black Super Meteor 650 uitgerust met de Solo Tourer Genuine Motorcycle Accessories Kit, inclusief stuurspiegels, luxe voetsteun, soloafwerkingskit, LED-knipperlichten en machinaal bewerkte wielen. De Celestial Red Super Meteor 650 Tourer is voorzien van de Grand Tourer accessoireset inclusief luxe dubbele touring-zitting, toerwindscherm, rugsteun voor passagiers, luxe voetsteunen, koffers, touring-stuur en LED-knipperlichten. De Interstellar Green Super Meteor 650 wordt getoond in de standaard uitvoering.

De Super Meteor 650 is bedoeld om rijders los te laten komen van hun dagelijkse routines – om de romantiek van de open weg te ervaren, grote luchten en uitgestrekte open landschappen te bewonderen en ze mee te nemen op onbegrensde reizen in tijd en afstand. Royal Enfield is ervan overtuigd dat deze nieuwe motorfiets weer een nieuw publiek zal aanspreken. Mensen die van motorrijden houden, maar nog geen ervaring hebben met een cruiser en mensen die juist verlangen naar het cruisen. ‘Do just that; go cruising’




Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
Motor City Amsterdam
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Big Black Bomber" betekent: Aan het model cb450 van Honda (450CC kopklep staande twin), dat in 1965 werd geïntroduceerd, werd de bijnaam Black Bomber o f Big Black Bomber toegekend. Tot dat moment was het zwaarste model van het Japanse merk een 350CC motorfiets. Eigenlijk ging iedereen er op dat moment nog van uit dat de Japanners zich zouden beperken tot het ma­ken van bromfietsen en lichte motorfietsen. Met de introduc­tie van de cb450 werd het tegendeel aangetoond. Vandaar ook het predikaat big, immers, voor een Japanse motorfiets was een cilinderinhoud van 450CC veel. Black verwijst naar de zwarte lak, waarin de beginseries van deze motorfiets werden uitge­voerd. Honda pikte de naam Big Black Bomber vervolgens in haar advertenties op: ‘Meet the big black bomber, the biggest beefiest touring twin from Japan. Sit astride this black beauty’, schreeuwden de advertenties. Vermoedelijk verwees de naam bomber slechts naar het feit dat dit model een donker en sonoor uitlaatgeluid produceerde, analoog aan de staande twins van Triumph, Norton en BSA. De Big Black Bomber kon zich ove­rigens nog niet echt meten met de zware Engelse twins, maar de introductie ervan was een teken dat dit snel kon verande­ren. Aldus geschiedde, want in de jaren zeventig werd de En­gelse motorfietsindustrie door de Japanse weggevaagd. De cb450 Black Bomber verwierf de reputatie van sportieve motor­fiets, waar veel mee werd geraced. Te midden van de high tech motorfietsen van nu is de status van de Big Black Bomber die van een klassieke Japanner.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van VESPA
© 2000 - 2025 Motoroccasion