Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
mooie yamaha FZ1!
-korte kentekenplaathouder
- leovince demper
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | Viertakt, viercilinder lijnmotor, DOHC |
Boring x slag | 77|53.6 |
Cilinder inhoud | 998 |
Comp. verhouding | 11.5:1 |
Kleppen | 5 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Injectie |
Ontsteking | TCI (digitaal) |
Vermogen | 150|110.3|11000 |
Max. koppel | 106|8000 |
Koppeling | natte meerplatenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.533 |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 |
Topsnelheid | 255 |
ABS | optie |
Frame | aluminium die cast frame |
Vering voor | Telescoop up-side-down |
Vering achter | Monocross |
Remmen voor | Dubbele schijfrem, Ø320 mm |
Remmen achter | Schijfrem, Ø245 mm |
Voorband | 120/70 ZR17 (58W) |
Achterband | 190/50 ZR17 (73W) |
Wielbasis | 1460 |
Lengte | 2140 |
Breedte | 770 |
Hoogte | 1205 |
Zithoogte | 815 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Yellow, Midnight Black, Silver Tech |
Beschrijving | Voor de fonkelnieuwe FZ1 begonnen we met het belangrijkste - we gaven deze motor het hart van een R1. Daarna hebben we dit inmiddels legendarische supersportblok getuned voor meer allround gebruik. Vervolgens is het in het meest geavanceerde streetbike frame gehangen dat we ooit gemaakt hebben. |
Kobo Motoren
Official KTM Dealer
Meer dan 120 gebruikte motoren
KTM Powerwearshop
KTM Powerparts
| Drachten, Friesland |
| 0512-542142 |
Een stukje historie: TRIUMPH in 1902 - In 1902 wordt de eerste Triumph geproduceerd. Deze is ontworpen door Schulte. Men gebruikt een ééncilinder 2,25 pk motorblok van het Belgische Minerva met een automatische inlaatklep en een batterij-ontsteking gemonteerd in een fietsframe. Schulte experimenteerd ook nog met Fafnir en JAP motorblokken. Tijdens 1903 wordt het ge-upgrade Minervablok gebruikt. Deze zijklepper is van redelijk goede kwaliteit maar toch wordt besloten om over te stappen op het JAP motorblok. Een divisie genaamd Orial TWN (Triumph Werke Nuremberg) wordt opgezet in Duitsland om daar motoren te produceren. Triumph verkoopt jaarlijks 500 motoren.
Nu het J.A. Prestwich blok wordt gebruikt wordt ook een derde model met het Fafnir blok gemaakt. 1905 is het jaar waarin de eerste geheel Britse motor is gemaakt. Deze is ontworpen door Schulte en Charles Hathaway, hoofd R&D. De motor wordt verkocht voor 45 pond. De gemiddelde snelheid was 48 tot 65 km/h. Er worden er vijf per week geproduceerd.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken