Omschrijving | Techniek | Betaalgemak | Verzekering | Bedrijf |
De Yamaha Ténéré 700 uit 2020 was een goed ontvangen avontuurlijke motorfiets die bekend stond om zijn offroad-capaciteiten, comfort en betaalbaarheid. Hier volgt een nadere blik op de belangrijkste functies en enkele zaken waarmee u rekening moet houden:
Motor:
- Vloeistofgekoelde tweecilinder-lijnmotor van 689 cc. Deze motor bood een goede krachtbalans voor offroad-situaties en beheersbare prestaties op verharde wegen.
- De paardenkrachtcijfers variëren van ongeveer 72 pk (53 kW) bij 9.000 tpm, wat voldoende grommen oplevert voor verkenning zonder overweldigend te zijn voor nieuwe rijders.
Chassis en handling:
- Lichtgewicht stalen frame ontworpen voor wendbaarheid en handling op terrein.
- Vering met lange veerweg en goede bodemvrijheid om hobbels op te vangen en ruw terrein aan te kunnen.
- 21 inch voorwiel en 18 inch achterwiel met spaakwielen en knobbelige banden, ideaal voor offroad-tractie maar ook functioneel op de stoep.
**Functies:
- Standaardfuncties zijn onder meer:
- Schijfremmen met goede remkracht (ABS was standaard op het model van 2020)
- Eenvoudig en functioneel instrumentenpaneel met essentiële informatie voor off-road rijden (snelheidsmeter, kilometerteller, dagteller, brandstofmeter)
- Rechte rijpositie voor betere controle en zicht op de weg en off-road
- Sommige varianten, zoals de Rally Edition, boden extra functies, zoals:
- Verbeterde ophangingscomponenten
- Offroad-geïnspireerde graphics en kleuren
Pluspunten:
- Veelzijdigheid: De Ténéré 700 is comfortabel op verharde wegen voor woon-werkverkeer of toertochten, maar is ook zeer geschikt voor offroad-avonturen.
- Capabele offroad-prestaties: de vering met lange veerweg, de knobbelige banden en de goede bodemvrijheid maken de Ténéré 700 een uitstekende keuze voor het verkennen van onverharde paden en ruw terrein.
- Beheersbaar vermogen: De motor levert voldoende vermogen voor offroad-rijden en fatsoenlijke prestaties op de weg, waardoor hij geschikt is voor een breder scala aan rijders.
- Standaard ABS: ABS als standaardfunctie verbetert de veiligheid, vooral voor rijders die op losse oppervlakken of uitdagend terrein kunnen stuiten.
- Betaalbaarheid: Vergeleken met sommige andere avontuurlijke motorfietsen stond de Ténéré 700 bekend als een goede prijs-kwaliteitsverhouding.
Tijdens de Pinkstdagen zijn wij gesloten.
Wij vinden het fantastisch dat uw deze motor bij ons heeft gevonden. Heeft u vragen over deze motor of de beschikbaarheid, neem dan gerust contact op met onze showroom op 0174-764946
Waarom koopt u bij AMT Motors:
- Ruim 2500 m2 showroom met motorplezier.
- Altijd 250 top occasions op voorraad. Zie ook onze andere advertenties!
- Hét juiste adres voor betaalbare motoren mét garantie.
- Garantie mogelijkheden van 3, 6, 12 tot 24 maanden*
- 10 Dagen GRATIS ALL-RISK verzekering bij aanschaf motor*
Wat kunt u nog meer verwachten bij AMT Motors:
- Inruil, proefrijden, thuis bezorgen mogelijk*
- Ruim keuze 35 kw motoren voor het A2 rijbewijs.
- Professionele werkplaats voor onderhoud van alle motormerken!
- Gespecialiseerd schade herstel, van taxatie tot reparatie.
- Uitgebreide shop met Motorkleding, Helmen, ART4 sloten en accessoires.
- Bezoek ook eens onze gezellige showroom, de koffie staat klaar!
- Geniet nu van extra veel voordeel, scherp geprijsde motoren, kortingen tot wel € 1000,- en enorme ruime keuze!!
Financiering:
- ACTIE: 50/50 DEAL, nu rijden, betaal 50% van de motor aan en de andere 50% gespreid in een door u zelf te bepalen looptijd.
- Verschillende mogelijkheden voor zowel prive als zakelijk.
- Kijk snel voor alle mogelijkheden op Numotorrijden.nl
Uw motor VERKOPEN?
Vertrouwd en zonder zorgen, Contant geld/ per bank + officieel RDW vrijwaringsbewijs.
*Vraag naar de voorwaarden aan uw verkoopadviseur, zet en type fouten onder voorbehoud. Deze advertentie is met zorgvuldigheid opgemaakt, maar door de complexiteit kan er soms een afwijking zijn. Informeer naar de opties die voor u belangrijk zijn. Op deze advertentie kan geen aanspraak gemaakt worden.
Openingstijden Showroom:
Dinsdag 9.00 - 17.30 uur
Woensdag 9.00 - 17.30 uur
Donderdag 9.00 - 17.30 uur
Vrijdag 9.00 - 17.30 uur
Zaterdag 9.00 - 16.00 uur
Zondag & Maandag gesloten
Bezoekadres:
Braillestraat 1a
2691HX 's-Gravenzande
Zuid-Holland
Tel: 0174-764946
Opties en Accessoires: ABS, aflevering 35kw / A2 mogelijk!, Bellypan, gear indicator, Handkappen, kuipruit, Middenbok, Originele uitlaat
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
|
Motor | Vloeistofgekoeld, 4-takt, 4-kleppen, dubbel bovenliggende |
Boring x slag | 80|68.6 |
Cilinder inhoud | 689 |
Comp. verhouding | 11.5:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Gesloten Brandstofinjectie |
Ontsteking | Electronisch |
Vermogen | |54|9000 |
Max. koppel | 68|6500 |
Koppeling | Natte platenkoppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16 |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Stalen ruggengraatframe, Dubbel wiegframe |
Vering voor | upside-down vork, diameter 40 mm |
Vering achter | Achterbrug, (Link type veersysteem) |
Remmen voor | Hydraulisch remsysteem, twee remschijven, Ø 282 mm |
Remmen achter | Hydraulisch remsysteem, enkele remschijf, Ø 245 mm |
Voorband | 90/90 R21 M/C 54V M+S - Spaakwielen met Pirelli Scorpion Rally STR |
Achterband | 150/70 R18 M/C 70V M+S - Spaakwielen met Pirelli Scorpion Rally STR |
Wielbasis | 1595 |
Lengte | 2370 |
Breedte | 910 |
Hoogte | 1455 |
Zithoogte | 875 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Dit avontuurlijke rallymonster wordt aangedreven door een tweecilindermotor van 689cc met een hoog koppel, en is voorzien van een speciale geoptimaliseerde transmissie die u de ideale balans biedt tussen kracht en controle. Speciaal gemaakt voor lange afstanden en voor vele uiteenlopende rijomstandigheden, zowel in de modder als op asfalt.
Het compacte chassis is opgebouwd uit een solide dubbel wiegframe, dit in combinatie met de slanke carrosserie biedt een maximale behendigheid wanneer u op de motorfiets staat of zit. En dankzij de lange veerweg en de lichtgewicht spaakwielen kunt u overal komen waar u maar wilt. Zorg dat er genoeg brandstof in de tank zit en u kunt gaan en staan waar u maar wilt. The Next Horizon is Yours. |
Mochten er vragen en/of onduidelijkheden zijn, dan vernemen wij dat graag. Of bel met ons T: 0174-76 49 46
Waarom koopt u bij AMT Motors:
* Onze klanten beoordelen ons met een 8.2!
* Hét juiste adres voor betaalbare motoren mét Garantie
* Altijd 100 top occasions op voorraad in de prijsklasse € 1.000 – € 6.000.
* Altijd 20 motoren voor het A2 rijbewijs/ 35kw op voorraad.
* Professionele werkplaats voor onderhoud en reparaties van alle motormerken!
* Uitgebreide shop met Motorkleding, Helmen, ART4 sloten en accessoires.
* Ruim 400 m2 showroom met motorplezier
* Wij zijn dé voordeligste Bovag-Dealer van het Westen!
* Bezoek ook eens onze gezellige showroom, de koffie staat klaar!
Financiering:
ACTIE: 50/50 DEAL, nu rijden, betaal 50% van de motor aan en de andere 50% gespreid over 12 maanden!
Garantievormen:
Wij voldoen aan de strenge kwaliteitseisen die jaarlijks worden gecontroleerd
BOVAG staat voor betrouwbaarheid, kwaliteit én garantie
6 maanden BOVAG Garantie of 3 maanden AMT Garantie op motoren mogelijk
Uw motor VERKOPEN?
Vertrouwd en zonder zorgen, Contant geld/ per bank + officieel RDW vrijwaringsbewijs
Onze openingstijden:
Maandag gesloten
Dinsdag tot vrijdag 09.00 tot 17.30
Zaterdag 09.00 tot 16.00
Onze contact gegevens:
AMTMotors.nl
Fultonstraat 11
2691 HA ’s-Gravenzande
T: 0174 76 49 46
Graag tot ziens bij dé voordeligste BOVAG-dealer van het Westen!
| s-Gravenzande, Zuid-Holland |
| 0174-764946 |
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken