Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
- Mocht u vragen hebben dan kunt u altijd contact op nemen met ons.
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
 |
Motor | 4-takt, 1-cilinder, vloeistofgekoeld |
Boring x slag | 100 mm x 100 mm |
Cilinder inhoud | 660 cc |
Comp. verhouding | 10:1 |
Kleppen | 4 kleppen SOHC |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 48 pk / 35.3 kW bij 6000 tpm |
Max. koppel | 60 Nm bij 5250 tpm |
Koppeling | natte meerplatenkoppeling |
Versnellingsbak | Constant mesh 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 15 liter |
Topsnelheid | |
ABS | nee |
Frame | Stalen diamantvormige frame |
Vering voor | Telescopische voorvork, 225 mm veerweg |
Vering achter | Swingarm (monocross) 200 mm |
Remmen voor | Enkele schijfrem, Ø 298 mm |
Remmen achter | Enkele schijfrem, Ø 245 mm |
Voorband | 90/90-21M/C |
Achterband | 130/80-17M/C |
Wielbasis | 1505 mm |
Lengte | 2240 mm |
Breedte | 845 mm |
Hoogte | 1230 mm |
Zithoogte | 875 mm |
Drooggewicht | 181 kg |
Leverbare kleuren | Racing Blue, Yamaha Black |
Beschrijving | De XT660R kan het. Deze ruige allrounder brengt elk avontuur binnen bereik, in de asfaltjungle of op zandwegen en bospaden. En met de nieuwe striping nog steeds onderscheidend.

De XT660R kan alles aan wat u of de wereld in petto heeft, met dank aan het oerbetrouwbare 660cc ééncilinder blok met brandstofinjectie. De machine maakt deel uit van de legendarische XT-serie en is befaamd om de prestaties in Le Dakar. Voor lange reizen of korte stadsritjes, voor de reis van uw leven of de dagelijkse rit naar uw werk, de XT660R is uw ideale reisgenoot.

Of u de stad amper verlaat of gewend bent continenten te doorkruisen, met de XT660R kan alles.



Sommige mensen beweren dat het tijdperk van avontuur voorbij is, de hele wereld is immers al ontdekt en in kaart gebracht. Maar hoe zit dat met u? Yamaha's filosofie is om motoren te bouwen waarmee men zich kan vereenzelvigen: motoren voor onvergetelijke ritten, naar onbekende plaatsen. Motoren die doorgaan waar de verharde weg ophoudt. Ervaar het avontuur.

Onze legendarische all-road motorfietsen staan synoniem voor avontuur en zijn ontwikkeld om samen met u probleemloos de wereld te ontdekken.

Avontuurlijke motoren van Yamaha: van stoere allrounders tot radicale all-road motoren. Ontdek de wereld. Doe het voor uzelf. |
Mokum Motors is een van de oudste motor fietsbedrijven van Amsterdam.
Wij verkopen nieuwe en gebruikte motorfietsen van bijna alle merken.Daarnaast reparatie en onderhoud van bijna alle merken.
Ook voor onderdelen kunt u bij ons terecht zowel nieuw als gebruikt. Ook voor aluminium las en freeswerk kunt u bij ons terecht. We zijn een klein bedrijf met een persoonlijke benadering, een goede service en scherpe prijzen.
Mocht u vragen hebben dan kunt uw altijd contact op nemen met ons.
Onze medewerkers staan altijd voor u klaar.
 |
Mokum Motors |
|
Van Ostadestraat 340-346
Amsterdam
Plan de route
|
 |
020-6766371
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Superbike" betekent: Met de introductie van de Honda CB750 in 1968 werd het tijdperk van de superbike, de supermotorfiets, ingeluid. Voor die tijd had de CB750 een enorm vermogen. Ook opvallend was het motorblok met vier cilinders naast elkaar. Andere motormerken waaronder Suzuki (Suzuki 1100) en Kawasaki (Kawasaki 750 RS en Pilot 900) zouden snel volgen met zeer potente modellen. Een naam was nodig voor de nieuwe generatie zware motorfietsen: de superbike was officieel geboren. De ingrediënten voor een superbike zijn: veel cc’s, veel cilinders en veel vermogen. Superbikes, tot de verbeelding sprekende motorfietsen, waren er al veel langer. Superbikes uit de jaren dertig zijn bijvoorbeeld de Indian Four, een viercilinder in lijn, en de Brough-Superior 68occ, met een imposant v-twin motorblok en twee enorme vissestaartuitlaten aan één kant van de motorfiets. Voor die tijd een snelheidsmonster. De Vincent Black Shadow was in de jaren vijftig dé superbike. De Ariel Square Four met vier cilinders in carré geplaatst, geïntroduceerd in 1931, kan zich moeiteloos scharen bij de superbikes uit die jaren. Eigenlijk niets nieuws onder de zon dus, superbikes
bestonden al, maar in 1968 werd het verschijnsel nieuw leven ingeblazen. De huidige generatie superbikes zijn gespoten in oogverblindende toverbalkleuren en volledig gestroomlijnd. Een nieuwe ontwikkeling is dat steeds meer superbikes met een geringe cilinderinhoud op de markt komen. De Honda CBR250 RR , heeft weliswaar minder cc’s dan de meeste superbikes, maar is razendsnel en kan zich bijna meten met motorfietsen met een cilinderinhoud die viermaal groter is. Een speciale klasse in de wegracesport werd onder de naam superbike racing in 1971 ingevoerd onder auspiciën van het Britse motorweekblad Motorcycle News. Met racers met een cilinderinhoud van 500 tot 1000cc werden de eerste twee races op het circuit van Brands Hatch en Mallory Park verreden. De superbike race verschilde van de formule 750 series, maar er deden vaak dezelfde coureurs aan mee.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken