Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
BMW R1100RT.
Bouwjaar 1996.
123dkm gelopen.
Loopt en rijdt goed.
Banden goed.
BMW kofferset, maar topkoffer zit er niet bij.
Nieuwe startmotor.
Koppeling en bak goed.
Handvatverwarming.
Verstelbaar zadel.
Inruil mogelijk.
- VOF NINEMOTORS.
Kijk voor meer motorfietsen op de website.
Open op afspraak. Donderdag, vrijdag sowieso open.
Deze zaterdag GESLOTEN!
www.ninemotors.nl
nimot@quicknet.nl
Westerboekelweg 11H
1718MJ Hoogwoud
0644728865
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 4-takt, 2 culinders, air cooled |
Boring x slag | mm x mm |
Cilinder inhoud | 1085 cc |
Comp. verhouding | |
Kleppen | 4 valaves per cilinder |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | 90 pk / 65.7 kW bij 7250 tpm |
Max. koppel | 95 Nm bij 5500 tpm |
Koppeling | |
Versnellingsbak | 5 speed |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | |
Topsnelheid | 200 km/u |
ABS | |
Frame | |
Vering voor | |
Vering achter | |
Remmen voor | Dual disc |
Remmen achter | Single disc |
Voorband | |
Achterband | |
Wielbasis | |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 780 mm |
Drooggewicht | 256 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
 |
Ninemotors |
|
Westerboekelweg 11-H
Hoogwoud
Plan de route
|
 |
06-44728865
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Een stukje historie: AERMACCHI in 1960 - 1960 250 cc Aermacchi Ala d oro - Harley-Davidson neemt over.
De eerste van deze 250 s, het zogenaamde Golden Wing model, had nog steeds de 62 mm bij 72 mm boring en slag van de Chimera, had een vier-versnellings schakelbak en produceerde 22 pk bij 8,000 toeren. Een van de meest zichtbare veranderingen was de wijziging in wieldiameter van 17 inch naar 18 inch.
De lage initiƫle kosten van de Golden Wing, tesamen met het gebruiksvriendelijke onderhoud en goede logistieke ondersteuning van de reserve-onderdelen maakten het een immens poulaire machine voor de private racer. Het bewees zichzelf dan ook in korte tijd op korte bochtige circuits waar het gunstige gewicht en goede acceleratie hun vruchten afwierp.
Geen twijfel mogelijk, het internationale succes van deze machine plus de prestaties op eigen bodem (Lanfranco Angelini werd vijf keer Italiaans kampioen op een Aermacchi) hebben zeker bijgedragen aan het feit dat Harley-Davidson participeerde met een 50/50 aandeel met dit Varees bedrijf. Door een grote belangstelling in the U.S.A. voor snelle en lichte sportmodellen werd het voor Amerika s grootste fabrikant duidelijk snel te moeten reageren op dit gat in de modellenlijn om hun marktaandeel te behouden. De samenwerking met Aermacchi verliep succesvol waarbij steeds meer produkten de Atlantische oceaan over staken. Op het einde van 1960 vergroote Harley-Davidson haar aandeel en werd hierdoor eigenaar van het Italiaanse merk. Op dat moment produceerde men al voor 75 procent voor de Amerikaanse markt. Hieronder ook een, nu wereldberoemde, motorscooter, de Topper . Deze was uitgerust met een trekkoord startmechanisme die u wellicht kent van de grasmaaier.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken