Nieuwsbrief:

HARLEY-DAVIDSON  SPORTSTER XLH 883 - 1997

Bouwjaar:
1997
Kleur:
Groen
Vermogen:
36 kW
Teller:
1.924 Km
Rijbewijs:
A
Garantie:
Ja
harley-davidson - sportster-xlh-883
harley-davidson - sportster-xlh-883
harley-davidson - sportster-xlh-883
harley-davidson - sportster-xlh-883
harley-davidson - sportster-xlh-883
harley-davidson - sportster-xlh-883
harley-davidson - sportster-xlh-883
harley-davidson - sportster-xlh-883
harley-davidson - sportster-xlh-883
harley-davidson - sportster-xlh-883
harley-davidson - sportster-xlh-883
harley-davidson - sportster-xlh-883
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Merk:                 Harley-Davidson
Type:                 XLH 883 / Sportster
Bouwjaar:          1997
KM stand:         1924 Km ( afgelezen van de teller)
Kleur:                 Metallic groen
Cilinder inhoud: 883 cc
Btw marge:        Marge
Garantie:           3 Maanden
  • Welkom bij Joey’s Motor Ranch.

    Al onze motoren worden geleverd inclusief:

    3 of 6 maanden garantie
    Afleverbeurt
    Volle tank benzine
    Poetsbeurt
    Tenaamstelling

    Inruil is mogelijk ( alle merken motoren )
    ook doen wij inkoop van Harley-Davidson motoren of consignatie verkoop.
    neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

    Wij zijn een RDW erkend bedrijf en kunnen de motor op lokatie op naam zetten.

    Typ fouten, prijs en specificatie wijzigingen voorbehouden

Opties en Accessoires:
Afneembaar windscherm.
Valbeugel.
White wall banden.
Swingarm tasje.
afneembaar baggage rekje.
1.5 jaar gelden opnieuw gespoten.
chromen accu cover.
Chromen olietank.
Solo seat.
USB aansluiting.
highway steps.




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Aanbieder
Joeys Motor Ranch
Veenweg 59
Apeldoorn
Plan de route
055-2019811
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw privacy om?
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
© 2000 - 2025 Motoroccasion