Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
21-08-2024
Nieuwe kleuren voor GSX-8S



Perfecte balans tussen comfort en prestatie
Voor modeljaar 2025 krijgt de Suzuki GSX-8S een update van zijn kleurengamma, waardoor zijn moderne ontwerp nog beter tot zijn recht komt. Uitgerust met een krachtige 776cc paralleltwin, biedt de GSX-8S een perfecte balans tussen comfort en prestaties. Met een 5-inch kleuren-TFT-display, een up & down quickshifter en het uitgebreide Suzuki Intelligent Ride System-elektronicapakket, is de GSX-8S technisch verfijnd en klaar voor elke uitdaging. De 270°-krukasconfiguratie van de paralleltwin zorgt voor een soepele, koppelrijke rijervaring die doet denken aan een V-twin. Het strakke, agressieve design benadrukt niet alleen de technische kwaliteit, maar ook de sportieve uitstraling van de GSX-8S. Bovendien is er een variant beschikbaar voor A2-rijbewijshouders, zodat iedereen kan genieten van zijn indrukwekkende vermogen en dynamische rijgedrag.

Update kleurengamma
Voor modeljaar 2025 wordt het kleurengamma van de Suzuki GSX-8S uitgebreid met drie nieuwe kleuren:

- Metallic Mat Black No.2 (4UX)
- Glass Sparkle Black met Pearl Cosmic Blue (CLB)
- Metallic Mat Black No.2 met Metallic Mat Sword Silver (CL9)

Kleuropties
De kleur Metallic Mat Black No.2 (4UX), wordt gecombineerd met een rood subframe en rode velgen. De kleur Glass Sparkle Black met Pearl Cosmic Blue (CLB) bestaat uit een glanzend zwarte basis met de herkenbare blauwe tint van Pearl Cosmic Blue. Daarnaast wordt de kleur Metallic Mat Black No.2 met Metallic Mat Sword Silver (CL9) geïntroduceerd, een combinatie van mat zwart met zilveren accenten, geïnspireerd door de GSX-8R.

Prijzen
Medio september is de GSX-8S in de nieuwe kleurstellingen te zien bij de Suzuki dealer en is per direct te bestellen en leverbaar vanaf 9.999 euro. De GSX-8S wordt standaard geleverd met 6 jaar garantie.
 





Bron: Motoroccasion.nl

Wist u dat: In de motortaal "Speed-E-shift" betekent: Voordat Harley-David son zelf uitkwam met een handgekoppelde en voetgeschakelde versie van de zwaarste modellen - dit gebeurde pas na 1955 - ontwikkelde het rijderspubliek, waaronder veel dealers, zelf een technische oplossing voor de door de fabriek genegeerde wens een voetschakeling te ontwerpen. De Speed-E-shift was niet alleen een antwoord op die vraag in de zin dat het een voetschakeling was voor de 1200CC zijklep- en 1000/1200CC kopklep-Harley’s van 1946 (types U, UL, ULH , E, EL en FL ), de zwaarste en meest imposante lijn van die tijd. Er kon bovendien bliksemsnel mee worden doorgeschakeld omdat het eveneens voorzag in een automatische koppelingsbediening. De Speed-E-Shift is een plat mechaniek dat aan de linkerzijde naast de cilinders aan het frame werd bevestigd. Het bestond uit platte ijzeren strips en stangetjes. Het hart werd gevormd door twee notchedplates, platen waaruit een schuine vertanding was gefreesd, die zijdelings in elkaar grepen en deden denken aan een bereklem, waartussen zich het uiteinde van de schakelstang bevond. Onder invloed van trekveren en in het geval van de schuine vertanding ook de zwaartekracht, schoof de schakelstang trapsgewijs een stukje op wanneer het mechanisme werd bediend. Per stand correspondeerde dat met een versnelling. Zodoende werd met een enkele voetbeweging tegelijkertijd ontkoppeld en geschakeld, waardoor het bedieningsgemak van een half-automaat werd bereikt. Met een manette aan het stuur kon in één keer, bij voorkeur voordat volledige stilstand werd bereikt, terug worden geschakeld naar de vrijstand. Het concept en de uiteindelijke realisering van dit mechaniek is even geniaal als beperkt geweest. Wanneer de Speedy niet goed stond afgesteld was het risico van een totale inwendige verwoesting van de overigens zeer solide vierversnellingsbakvan Harley-Davidson, tot en met verbogen frame, niet ondenkbeeldig. De Speed-E-shift werd in 1945-46 op de markt gebracht door een kleinschalig toeleveringsbedrijf van Harleyaccessoires in Californië. Wie nu op zoek gaat naar deze rariteit kan dus het beste zijn geluk gaan proberen aan de westkust van de Verenigde Staten en moet naast de bereidheid minstens duizend gulden neer te tellen over de nodige overredingskracht beschikken om de bezitter afstand te laten doen van zijn speedy
© 2000 - 2024 Motoroccasion