Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Nette staat!
Ingeruild van de eerste eigenaar
Opties en accessoires:
ABS
Open uitlaatdempers
Bagagerek
Inruil Mogelijk!
Wij leveren onze motoren in overleg af met:
12 maanden BOVAG garantie voor € 299,-
Het garantie pakket is inclusief:
- Uitgebreide afleveringsbeurt
- Controle van alle slijtagedelen
- Volle tank benzine
- Grondige poetsbeurt
- Kenteken overschrijving
Voor meer info: 0572-371662
--
Boshuizen Motor Service
Barkstraat 1
8102 GV Raalte
Onze openingstijden zijn:
Maandag t/m vrijdag 09.00 t/m 18.00
Zaterdag 09.00 t/m 16.00
Koopavond: vrijdag 18.00 t/m 21.00
Woensdags Op afspraak
Tot ziens in onze winkel!
Met vriendelijke groet,
Koen Boshuizen
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde V-twin |
Boring x slag | 99 mm x 99 mm |
Cilinder inhoud | 999 cc |
Comp. verhouding | 11:01 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Gesloten Brandstofinjectie |
Ontsteking | |
Vermogen | pk / kW bij tpm |
Max. koppel | 88,8 Nm bij 5,600 tpm |
Koppeling | Natte Koppeling |
Versnellingsbak | |
Verhouding | |
Overbrenging | Tandwiel |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 12,1 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | |
Vering voor | Telescoopvork |
Vering achter | Dubbele schokbreker |
Remmen voor | Enkele schijf, 298mm rotor, 2-zuiger remklauw |
Remmen achter | Enkele schijf, 298 mm rotor, 1-zuiger remklauw |
Voorband | 130/90-16 72H |
Achterband | 150/80-16 71H |
Wielbasis | 1,562 mm |
Lengte | 2,311 mm |
Breedte | 880 mm |
Hoogte | 1,207 mm |
Zithoogte | 643 mm |
Drooggewicht | 246 kg |
Leverbare kleuren | White, Scout Red, Scout Black |
Beschrijving | Uw eigen verhaal begint bij de gloednieuwe Indian® Scout™ Sixty. Het legendarische erfgoed van de Indian Scout wordt voortgezet in de nieuwe Indian® Scout™ Sixty. Perfect gebalanceerd en licht van gewicht is de Scout Sixty de perfecte motorfiets om uw eigen stuk Indian geschiedenis te schrijven. |
U kunt bij ons terecht voor :
•Normaal onderhoud (de jaarlijkse beurt of de 10-, 15- en 20 duizend km). ◦Dit gaat uiteraard volgens de specificaties van uw motorfabrikant. We zijn een officieel Kawasaki onderhoudsbedrijf.
•Schade herstel - klein of groot. ◦We treden desgewenst op als intermediar naar uw verzekerings maatschappij. Dat houdt in dat de schade begroting, het herstel en de afhandeling daarvan door ons wordt overgenomen. U heeft hier geen omkijken naar.
•Banden ◦Het nieuwe seizoen staat voor de deur en u stapt op… Oh ja. dat moest ook nog : een nieuwe band ! Wij vervangen binnen een uur uw band in onze werkplaats. Tevens kunnen we u adviseren over de juiste band voor uw rijomstandigheden en voorkeuren.
•BMS – Specials ◦kijk in onze sectie BMS – Specials voor meer informatie op onze website.
 | Raalte, Overijssel |
 | 0572-371662 |
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beďnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken