Nieuwsbrief:

Motor zoeken

MODELLEN 2025

Merk:
Type:
Categorie:
Prijs:
-
Bouwjaar:
-
Tellerstand:
-
Meer opties
Zoeken
Reset

Top Motoren Selectie

Advertentie

Like ons op facebook

Sorteer op:
YAMAHA XS 650
YAMAHA XS 650
€ 6.250,- p/mnd klik hier
1975, 81341 Km
YAMAHA XS 650 SE
YAMAHA XS 650 SE
€ 2.450,- p/mnd klik hier
1979, 214 Km
YAMAHA XS 650
YAMAHA XS 650
€ 7.990,- p/mnd klik hier
1979,
Merkdealer
YAMAHA XS 650 SE
YAMAHA XS 650 SE
€ 2.690,- p/mnd klik hier
1981, 53046 Km
YAMAHA XS 650 SE
YAMAHA XS 650 SE
€ 3.250,- p/mnd klik hier
1981, 23675 Mls
YAMAHA XS 650
YAMAHA XS 650
€ 6.500,- p/mnd klik hier
1981, 1111 Km
YAMAHA XS 650 SE
YAMAHA XS 650 SE
€ 12.500,- p/mnd klik hier
1981, 23 Km
YAMAHA XS 650 SE
YAMAHA XS 650 SE
€ 3.250,- p/mnd klik hier
1982, 23880 Km
YAMAHA XS 650 SE
YAMAHA XS 650 SE
€ 3.990,- p/mnd klik hier
1983, 41442 Km
Cattier autos en motoren , OV
YAMAHA XS 650 SE
YAMAHA XS 650 SE
1983, 34000 Km
YAMAHA XS 650 SE
YAMAHA XS 650 SE
€ 2.948,- p/mnd klik hier
1986, 751 Km
YAMAHA XS 650 SE
YAMAHA XS 650 SE
€ 5.790,- p/mnd klik hier
1986, 18949 Km
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
© 2000 - 2025 Motoroccasion